Nallshigga oddäjå? Nallshigga tjoajå! Pom-ul-nun daddatäjo

För er som inte har tillbringat 3,5 timme lärarledd lektionstid åt att plugga koreanska väderord den här veckan kan jag upplysa att ovanstående rubrik är min hemmagjorda transkribering av "Hur är vädret? Vädret är fint! På våren är det varmt" vilket är en korrekt beskrivning av Seoul just nu. Idag var det 20 grader. Det ska dock bli ordentligt kallare och fulare väder redan imorgon, men alltså, stan har potenial. För en månad sedan var det kallt ända in i märgen. Kom inte och gnäll på fin svensk kyla om ni inte känt den oundvikliga, torra, hårda koreanska vintervinden piska er i ansiktet. Hurr!

Jag satt därför utomhus och pluggade samtidigt som skolans trumorkester övade och en kristen skolgrupp spelade kristen rock. Det var universitetsföreningarnas dag idag. Det är då alltifrån "Christ is King" till "Korea University Rifle Organization" ställer upp bord, bjuder på kakor och försöker värva medlemmar. Jag höll på att bli värvad av reseklubben och fick en ny kristen kompis. Jag tror att hon ville komma till Sverige och missionera. De kristna är craaaazy i mig, de kan se på 100 meter att jag fortfarande är en baddare på låtar som "Fiskarna i bibeln" och "Halle, halleeee, halleluja".

Dessutom lyckades jag charma båda de två japanska killarna i min koreanskgrupp. De ser alltid ut att vilja dööö när de måste samarbeta med mig. De vill alltid hänga med Justin från USA men kanske var det hans "McCain 2008"-hoodie som fick dem att börja leta efter nya vänner. Jag har smygpluggat deras namn och det verkade de lite impade av.

Kommentarer
Postat av: Benji

Du har inte sett någon "återförening nu eller helst igår"-grupp? Hälsa dem då att jag älskar dem (förutsatt att de inte är die-hard Kim Jong Il-fans)!

2008-03-12 @ 13:55:45
Postat av: Shilly

Haha, du är så smörig Caroline! Trevligt att rifle associations finns på ditt campus. Thomas har gått med i NRA som en del av ett grupparbete han håller på med och har stolt klistrat fast deras logga på sin dator. Gissa om han får konstiga blickar när han kommer till bibblan med sin Apple dator och NRA sticker... Själv ska jag förmodligen besöka the shooting range nästa vecka på tisdag (ladies night=halva priset). Du och jag borde starta en Luhteran sisterhood gun club!

2008-03-13 @ 00:57:00
Postat av: Caroline

Hahahaha, gud vad roligt! En såadan sticker skulle man ju inte tacka nej till! Jag är klart på för the gun club men eftersom jag är så mesig kanske jag kan baka cupcakes formade som små Uzis och leta relevanta bibelcitat som främsta bidrag till våra möten.

2008-03-14 @ 04:31:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0