Artikeln är här!

image434


Idag såg jag för första gången en enorm packe av marsnumret av "The Granite Tower", Korea University's engelskspråkiga månadsmagasin, ligga och gotta sig på campus. Jag snodde diskret till mig ett exemplar (de är gratis) och sprang iväg för att bläddra fram till artikeln till vilken jag är intervjuad:

1. Reportern har kanske efter sin inledande fadäs då hon i flera mail kallade mig "Caloline" beslutat att inte på något sätt nämna det faktum att jag har ett efternamn. Nåväl, bättre än att då blandar in hela mellannamnet och allt men när den andra personen de intervjuar (en koreansk kille som varit utbytesstudent i Uppsala) presenteras med för- och efternamn, major och det år han började på KU känns det lite. Ja vad ska man säga, barnsligt att vara "Caroline".

2. Trots att reportern drog med sig en urduktig fotograf valde de istället att skippa alla bilder de hade tagit och istället välja bilden där jag har på mig en VIKINGAHJÄLM. Kul. De bad om "funny pics" att "kanske använda i ett litet collage" och jag gav dem det. Dum som jag är.

3. Jag framstår som en hyperpräktig tjej som gillar hiking (vilket jag i och för sig sa att jag gjorde en gång i ett HELT annat sammanhang. Någon menade att det räknas som osant intygande, men va tusan jag gillar att gå och kan väl stå ut med att marken är lite kuperad. Jag har sovit i tält åtminstone 10 nätter i mitt liv sammanlagt. Det är väl att hajka?)

4. Anledningen till att jag verkar gilla hiking är att reportern har missuppfattat att jag sa att jag varit på field trip med KUBA (alltså hela buddyorganisationen på Korea University). Då frågade hon vart vi åkte och jag svarade lite svävande "någonstans i bergen" eftersom jag helt ärligt mest kom till anvisad uppsamlingsplats, satt mig i bussen tillsammans med en massa andra utbytesstudenter och sen åkte en timme tills vi slutligen kom till en traditionell resort i bergen där vi mest frös och drack öl. Såhär beskrivs det i artikeln:
"Caroline and Sun Young meet to have dinner together (sant) and even vent on a field trip to the mountains during summer vacations (fel, fel fel)".

5. Killen får prata om Valborgsfirandet i Uppsala vilket jag verkligen la ut texten om medan jag får säga att det är tråkigt om någon känner sig utanför när alla andra dricker.

6. Det verkar som om jag ofta går och lägger mig och sover i the female student center. Vilket aldrig har hänt.

Kommentarer
Postat av: Shirin

Den där "någon" råkar faktiskt vara jag! Och jag håller fast vid min åsikt, du gillar inte att hajka.

2008-03-04 @ 20:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0