Åh herregud!!!

Jag är SÅ bortgjord. Idag skulle jag gå på första föreläsningen i "Introduction to Massmedia". Jag entrade en fullsatt sal med typ 60 koreanska förstaårsstudenter. Det var tydligen en obligatorisk kurs för dem som läser journalistik på KU. Jaja, kör på det tänkte jag.

Sen kommer läraren in. Och börjar prata. Koreanska. Då alla runtomkring mig skrattade hjärtligt då och då kan jag dra slutsatsen att han bland annat drog lite jokes då och då. Själv började jag fundera på när han skulle byta språk eftersom detta skulle vara en engelskspråkig kurs. Så jag frågade tjejen bredvid och hon svarade "Jo alltså den är bilingual". Vårt viskande fick läraren att stanna till och stirra och fråga vad vi pratade om och kanske också inse att jag inte såg så himla koreansk ut. "Hon pratar inte koreanska" kunde jag höra att tjejen sa. Då drog läraren på mycket dålig engelska informationen om kursens två-språkiga utformning som handlade om att vissa föreläsningar skulle vara på engelska, andra på koreanska och sedan la han till ett härligt joke på koreanska så att hela klassen exklusive jag typ vek sig av skratt. Schysst.
- Well I better go then, sa ja och rafsade lite snabbt ihop mina grejer och vandrade ut (förbannade mig själv för att jag satt mig så hiiimla lång fram så att jag var tvungen att pasera hela klassen).

Sen gick jag surt ut och ställde mig för att ta på jackan utanför klassrummet då en tjej kommer förbi och viskar "Your dress, your dress" och då har naturligtvis klänningsjävelen liksom hakat upp sig mot koftan så jag har liksom lite snyggt flashat en liten del av min bakdel vid mitt uttåg. Kul. Nu kommer jag tro att alla jag möter får en bild av min uppkasade klänning på näthinnan. Så sjukt skämmigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0