På väg



Nu sitter jag här på midsommarafton på Bangkoks flygplats. Åkte från Seoul vid 10-tiden och har redan hunnit mellanlanda i Hongkong. 28 timmar kommer min hemresa att ta. Så går det när man måste åka en särskild dag. I kön till incheckningen hörde jag plötsligt mitt namn ropas. Det var Django, en kille från Manchester som har hängt lite i samma gäng som jag det gågna året. Vi slog följe hela vägen till Bangkok. Han skulle resa runt i Thailand i två veckor med sin bror. Hongkong var ännu vackrare än förra gången jag flög in över öarna. Jag måste nog bo där någon gång i mitt liv.

Ja nu är ni väl nyfikna på packningen. Utvärdering: 8 modiga överviktskilon 0 kommentarer från flygbolaget. Sweet!



1. Django utanför bönerummet
2. Jag på Hongkongs flygplats
3. Lite av Hongkong

Kommentarer
Postat av: Yon

Tjena

Vad läser du för nåt och hur är levnadspriserna i sydkorea(mat osv)?

2008-06-27 @ 19:00:03
Postat av: Ina

Hej, kul att ta del av dina upplevelser från Seoul!Läste bl.a att ni vart till DMZ, och eftersom jag själv är sugen på att ta en sväng dit så undrar jag hur ni bokade turen? Via nätet eller direkt på plats i Seoul? Några tips..?

2008-07-07 @ 20:04:23
Postat av: Caroline

Hej



Förlåt för sena svar.

Jon: Jag läste juridik, företagsekonomi, handelsteori, koreanska och koreanskt samhällsliv.

Det är billigare att leva i Sydkorea jämfört med Sverige förutom boendet som är ungefär på samma nivå. Särskilt billigt är det att äta ute, åka taxi eller tunnelbana, gå och klippa sig och köpa skor. Handla livsmedel i vanlig affär är ofta dyrare än i Sverige. Man tjänar på att äta alla sina måltider på restaurang. En lunch kostar någonstans mellan 15-50 kronor.



Ina: Boka turen när ni kommer dit. I alla turistbyråer finns massa broschyrer på engelska. Det går bra oftast bra att boka så sent som dagen innan. Glöm inte passet och ta gärna med broschyren från bolaget du bokade med till uppsamlingsplatsen.

2008-07-13 @ 14:13:30
URL: http://seoulkorea.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej! Studerar du i Korea? :)

2009-05-29 @ 18:55:42
URL: http://mariejhk.blogg.se/
Postat av: Young-in 영인

카롤린 안녕!

Det var verkligen roligt att läsa om dina upplevelser i Seoul, min hemstad! Har inte hunnit läsa klart, men ska hälsa på här igen...

Hoppas dina band med Korea håller i framtiden också...



2009-07-02 @ 15:21:38
Postat av: ylla

Så, nu har jag läst allt. Kanske stalkervarning men det kändes så bra när ditt första inlägg INTE handlade om hur äcklig maten är.



Jag är inget stort fan av bloggar men det var ett nöje att plöja igenom din, sättet du skriver på gör det lätt för en att vilja läsa vidare. Dvs... jag tycker att du skriver sjukt bra!



bye!

2010-04-20 @ 01:25:34
Postat av: Mikaela

Måste säga att jag till 100% uppskattar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-13 @ 04:34:46
URL: http://djurförsäkring.net
Postat av: Sara Panda

Aaaw! vilken härlig blogg! :D skulle gärna vilja åka till korea! TT~TT

2012-02-14 @ 20:13:41
URL: http://kibolight.blogg.se/
Postat av: Johan

Hej, jag är fotograf och researchar ett resereportage till Seoul. Jag skulle uppskatta om du kunde maila mig en lista på vad man ska se o göra i Seoul.

Mvh // johan marklund

2012-04-13 @ 15:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0