USA: Världens sämsta roommate?

Nu sitter jag i det tokmysiga vardagsrummet här på vandrarhemmet och skriver och snart ska jag lägga upp lite bilder. Receptionen här är öppen dygnet runt och nu sitter de två anställda några meter härifrån och diskuterar vilka arbetspass de ska ha och när de ska vara lediga. Det är alltså precis som när läkarsekreterarna på bussen mellan Väckelsång och Växjö varje morgon avhandlar hur deras veckoschema ser ut. Förutom att det här ofta läggs till med ett  "JK" som jag precis lärde mig betyder "Just kidding". Amerikaner gillar såna där förkortningar. Jag var tvungen att fråga tidigare i höstas vad Arturo (venezulan-amerikan från New York) och Ji (korean som bott i Buffalo) menade när de sa till mig att deras fest skulle vara BYOB. Bring Your Own Beer/Bottle/Booze eller om man är riktigt cool kan man säga Bring Your Own Beeeatch. Nu spelar de en Hiphoplåt här som Fairley från Holland alltid började rappa med i när vi var ute och klubbade. Det var skojigt.

Hursomhelst, anledningen till att jag sitter här nere är att jag glömde bort att ställa om min väckarklocka från New York-tid till San Francisco-tid. Så när klockan ringde klockan 06.00 (eller egentligen 03.00) väcktes inte bara jag utan även hela rummet men jag tänkte "Äsch va tusan jag måste ju gå upp". Sen somnade jag om och "försov mig" till 07:31 (04:31). Då blev det verkligen fart på mig och jag började föra en massa oväsen (Hallå klockan är ju liksom halv åtta på morgon det måste de ju tåla och jag har SJUKT bråttom). Det var inte förrän jag stod nyduschad och slängde en blick på mitt armbandsur som jag fattade att jag hade haft lite fel om tiden. Då vågade jag inte vara kvar i rummet längre så jag tassade ner hit. Nu ska jag snart lägga upp bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0