USA: San Francisco dag 2

Varken jag eller San Francisco vaknade på vår bästa sida imorse. San Francisco var kallt, rått och man kunde se sin hand framför sig men inte så himla mycket längre för sen var det kompakt dimma. Jag vaknade med rinnande snuva, tungt huvud och regelbundna nysattacker. Men skam den som ger sig tänkte jag och staden så jag traskade ut och köpte nyttig frukost, alla möjliga förkylningskurer som jag kunde hitta och ansträngde mig verkligen för att försöka bli frisk. På en hälskostaffär tipsade mannen i kassan om en förkylningskur som fanns på ett vanligt apotek så den köpte jag. Värt att testa tänkte jag med tanke på att han och hans affär helt saknade vinning på det rådet, men jag vet inte om jag känner mig så himla mycket piggare. Fortfarande är det mitt eget knep en caffé latte och två apelsiner som känts bäst. Stan har hursomhelst piggnat till och nu skiner faktiskt solen.

När det fortfarande var dimmigt tog jag den där gamla spårvagnen som är med i Huset Fullt-vinjetten till Fisherman's Wharf (och ja, innan någon säger något. Jag VET att det bara är turister som åker den). Fisherman's Wharf var ungefär lika kul som att kolla på färg som torkar när det var dimma. Försökte föreställa mig hur vackert det måste vara där vid hamnen när det inte är dimmigt men nu såg jag absolut ingenting.

Spanade in "världens krokigaste väg" (som inte ens är San Franciscos krokigaste enligt min guidebok). Det var coolt. Sen tog jag spårvagnen tillbaks till Union Square som verkligen är en väldigt trevlig del av stan och åt thailändsk anksoppa (en del i min "bli av med förkylningen"-strategi).

Nu sitter jag här med en stor mugg grönt thé och om jag piggnar till mer kanske jag gör någon mer utflykt idag men det lutar nog åt en lugn kväll och sedan nya och förhoppningsvis friskare tag imorgon då det blir besök i Haight och Castro.

Ps. Jag blir väldigt glad för mail. Börjar lessna lite på mitt eget sällskap och att bara prata med en massa backpackers som bara att allt är "cooool" eller "awesome" eller "amazing".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0