USA: Saker som kan hända när man flyger

Fy bublan. Antingen tyckte en knarkhund tyckte att min väska luktade skumt eller så var det en rutinkontroll. Med tanke på den totala avsaknaden av andra otillåtna preparat en den där insmugglade müslin i väskan gissar jag på det senare. Hursomhelst så har the Port Authority på JFK brutit upp kodlåset på min väska och sökt igenom den. Så nu måste jag skaffa nytt lås. Suck.

Det pinsamaste som har hänt i år var också kopplat till dagens flygresa. OK. jag hade sovit ungefär en timme under natten så jag var REJÄLT trött när jag satt mig på planet klockan 6.25 imorse. Jag somnade innan säkerhetsgenomgången. Vaknade till då och då, bland annat en gång då jag vaknade på min grannes axel. HUR SKÄMMIGT VAR INTE DET? Men alltså, hur är man funtad om man inte rör på sig om någon råkar fälla sitt huvud på ens överarm. Eller det kanske han gjorde. Han kanske viftade hysteriskt men jag sov så djupt att jag inget märkte. Usch jag skäms bara jag tänker på det.

Planet mellanlandade i Phoenix, Arizona. Det var som att komma till en annan planet. Stan var omgiven av ja berg och kullar. Vi flög över villaområden där ALLA hus hade en pool. Antalet hockeyfrillor och andra ännu mer obskyra frisyrer övergick mångdubbelt mängden i en normalpopulation. Det första man ser när man går av planet är skamsna människor som står i kö för att köpa en Cinnabon. Det fanns dagstidningar om golf. De verkade betydligt mer populära än vanliga dagstidningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0