USA: NY-bilder tredje och fjärde dagen



1. Kolla , jag bodde så hiiimla nära Graydon Carters arbetsplats
2. Typ det enda roliga jag hittade i Chelsea. Kan bero på att det spöregnade samtidigt.
3. Och sen åkte jag till Greenwich Village. Gick först vilse och hamnade i Noho. Sen kom jag rätt och tänkte att jag skulle följa min guidebok istället för att gå efter eget huvud...
4. Typ det HÄR tyckte min guidebok att jag borde se i Greenwich village. Skoj.
5. Den här gatan var också himla het tyckte guideboken
6. Sen la jag ner hela grejen med guideboken och gick efter eget huvud igen. På Café Angelique åt jag en väldigt smarrig yoghurt and multiberry muffin
7. Café Angelique
8. Sen traskade jag runt i Greenwich village, shoppade mitt paraply på Marc by Marc Jacobs
9. Köpte med mig en cupcake från Magnolia som sedan blev min kvällsmat
10. Sen började det hällregna och jag åkte till MoMA, Museum of Modern Art
11. Åh en gammal favorit, Dansen av Matisse
12. Imorse åt jag min bagelfrulle i Bryant Park
13. Frukost!
14. Ny kofta från Banana Republic, ny plugg från Apotek, härliga gamla dator. (Ja jag har hittat självutlösarfunktionen på min kamera)
15. -Nämen titta vilket otroligt coolt paraply!
- Åhå, tackar tackar. Köpt i Greenwich Village.
- Cooool du är Carro!
16. Blueberry Panncakes som mycket, mycket sen lunch
17. På väg till FN-skrapan, så himla scandinavian.
18. FN
19. Mitt nya hostel. Tyckte att det var en bra idé att flytta runt lite. Kuuul att släpa min resväska i en stad där man inte direkt delar ut St Eriks-priset i handikappsanpassning och om man som jag är världens svagaste människaså var det inte så roligt. Men nåväl, det här hostellet serverar frukost även om läget är sämre och jag delar rum med fler och inte alls lika chummy människor som på förra stället. De sjöng Caroline imorse också.

Kommentarer
Postat av: Patrick

Åh jag saknar dig, det ser fint ut i NY.
puss

2008-01-14 @ 21:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0