USA: Natt på JFK

Nu sitter jag på Terminal 7 på JFK och väntar på att tiden ska gå. Eftersom världsmetropolen New York inte har någon trafik mellan staden och flygplatsen efter klockan 22 och före klockan 6 så tvingas jag tillbringa min natt här. Skojigt, skojigt. Jag har hamnat mitt i ett doftkrig mellan terminalens enda nattöppna matställe, Subway och alla Airport Limousine-männens billiga aftershave. Alltså ni vet sådana där som står och håller en lapp där det står ?Mr Miller? eller något annat namn på. Min buddy höll en sådan skylt när jag kom till Seoul. Det var fint. Patrick höll en sådan när jag kom hem från Seoul. Det var udda men skojigt. Hursomhelst så lyckas inte doften av nyrostad kalkonbaguette tränga igenom den doftbarriär som flygtaxichaufförerna har bildat. Chaufför - Baguette 1-0.

Nu kommer det två vaggande soldater iklädda ökenkamouflagedräkt (Vasquez och Castro heter de enligt namnlappen på kamouflagekepsen). Om vi säger såhär. När man ser Vasquez och Castro som just nu strosar runt med kikare och vattenflaska präktigt fastsatta i den skottsäkra västern samtidigt som de äter varsin påse Dorritos så blir man kanske inte direkt förvånad över att den amerikanska armén ännu inte fångat Usama Bin Laden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0