USA: Framme i San Francisco

Nu har jag anlänt till San Francisco. Hitills har typ samtliga mina fördomar uppfyllts. I stort sett alla man möter faller inom åtminstone en av kategorierna dataspelsutvecklare, koreaner, övervintrade hippies/uteliggare eller homosexuella. Tåget från flygplatsen var superfint och hightech och innehöll nästan bara töntar och ändå fanns där en distinkt doft av marijuana. Liksom bara en sån grej. Bara i San Francsico. Jag bor jättebra och centralt tre kvarter från Union Square. Delar rum med ett norskt par i ett mycket boho-chict rum med ett sånt där San Francisco-burspråk. Ikväll är det ost- och vinkväll på vandrarhemmet. Får ser om jag känner för lite interkulturellt samkväm. Idag ska jag bara strosa runt i stadskärnan imorgon drar jag mig nog ner mot kusten.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0