USA: fortsattning

Ok, ytterligare en kvall pa vandrarhemmets dator sa jag maste skynda mig. Minns inte riktigt var jag slutade igar men jag hann med lite strosande langs Fifth Avenue, lite shopping pa Banana Republic, hang pa Rockerfeller Center och en ratt tradig middag innan jag kom hem.

Nu har de glada tyska tjejerna som jag bodde med de forsta tva natterna flyttat ut och igar flyttade tre jolly kompisar fran Indiana in istallet ("I know what you are all thinking. Indiana... Maffia.") De ar valdigt rara och roliga hela ganget. De avslutade kvallen med att sjunga Neil Diamonds "Caroline" och borjade morgonen likadant. De sager att det ar mitt fel att de inte kan komma pa nagon annan sang att nynna pa.

Morgonen borjade med en promenad kring Times Square innan jag tog tunnelbanan till Madison Square Garden. Dar var det supertrist sa jag akte vidare till Greenwich Village. En stadsdel som min mamma under hela min barndom har skrytit om att hon minsann en gang i tiden har varit ung och hipp och besokt. Ja inte bara besokt, hon inforskaffade en morgonrock ocksa. Ja ni fattar vilken tokhaftig mamma jag har. OK, nu ar jag val ungefar lika cool eftersom jag har varit dar och kopt mig ett... paraply. Nu var det inte vilket paraply som helst utan ett Marc by Marc Jacobs-paraply. Det ska jag skryta om de kommande 30 aren sa fort nagon pastar att jag ar praktig och tontig. Iiiinte da, nar jag var ung var jag i Greenwich Village och kopte ett paraply. Jag kopte ocksa en cupcake pa Magnolia som ska vara det coolaste och basta cupcake stallet nagonsin.

Darefter tog jag tunnelbanan till Museum of Modern Art och gick runt dar och fotade Matisses Dansen med betyyyydligt battre skarpa an mammas bilder fran nar hon var i New York och fotade samma tavla. Ni ser hur hela den har resan liksom utvecklats till en battle mot mamma.

Ikvall hade jag tankt att promenera bort till FN-hogkvarteret men mina fotter haller pa att do av trotthet sa det far bli en annan gang.

Kommentarer
Postat av: mamma

... det var ett tag sen, jag gjorde mitt morgonrocksinköp i Greenwich Village (vilket jag kanske har nämnt i förbegående någon gång) men jag gillar fortvarande den där morgonrocken och att mina fotografier är av undermålig kvalité??? det kan ju bero på att min kamera inte hade så många pixlar på den tiden. Tror knappt att jag visste att ordet fanns. ... inte för att jag på något sätt vill komma med några dåliga bortförklaringar ...

2008-01-14 @ 15:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0