Koreansk musik

Nu sitter jag visserligen långt från Seoul men för den som måste få sin fix av sydkoreansk populärkultur så delar jag gärna med mig av en av de radioplågor som har förföljt mig under hösten. Den heter "Tell Me". Det som är intressant tycker jag är att det faktiskt tryckt in en snuskig karl i ett omklädningsrum i videon. Lite väl vågat för att vara Sykorea egentligen. Sydkoreaner verkar lyssna mer på inhemsk musik än svenskar. Låtarna är ofta på koreanska i verserna men refrängen innehåller ofta några klatchiga engelska rader. Gärna om kärlek. Dessutom nöjer sig många inte med att kunna enbart texterna utan lär sig också de exakta movsen till låten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0