USA: Seattle del II




1. Jag gick och kollade på Young Democrats "Moc caucus" det vill säga ett slags fejkprimärval där de bestämde vilken kandidat de skulle stödja och kampanja för. Barack Obama vann. De var himla duktiga retoriker må jag säga.
2. Dagen efter gick jag och Shirin och kollade på Young Democrats förberedelse för en insamling för att stödja trupper utstationerade i Irak. I en sån här låda kunde man lägga i deodoranter och tidningar och annat trupperna kunde tänkas behöva. Tanken var att de skulle få det till Alla Hjärtans dag och känna att någon (som inte var bombhöger) tänkte på dem.
3. En kväll gick jag och Shirin på en crazy utklädningsfest. Shirin var Mimmi Pigg jag var något lite oklart eftersom vi tog fasta på temat crazy snarare än att det skulle vara figurativt. Schweizisk redneck enades vi till slut om att jag föreställde.
4. Shirre och jag.
5. Shrin och en amerikan som heter Anthony eller något sånt och Shirins franske kompis Thomas som vi hängde ganska mycket med.
6. En dag hyrde vi bil och åkte till en riktig Mall. Shirin bad om den billigaste och oflashigaste bilen de hade. De gav oss en KIA. Point taken.
7. Det finns många behjärtansvärda organisationer utan gränser. Det behövs ju liksom läkare, reportrar och advokater runt om i världen. Att även Burritos tillhör den kategorin var kanske nytt men varför inte?
8. Shirin shoppar organisk mat på Whole Foods.
9. Shrin pekar ut det mest motbjudande hon kan tänka sig. En hamburgare på burgarstället "Jack in the Box".
10. Vi gick på söndagsbrunch. Vi åt amerikanska pannkakor och Challa med någon slags banan- och kanelröra. Tokgott.
11. Shirin med sin brunch.
12. En dag åkte jag downtown Seattle och spanade in stan.
13. Matmarknad (jag veeet att jag fokuserar himla mycket på mat när jag fotar men det är roligt med mat).
14. Public Market
15. Ett ställe som var helt inriktat på Cupcakes (Nej jag provade ingen. Jag bara fotade)
16. Min lunch. En award winning Clam chowder. Den var god.
17. Ett ställe hade tidningar från hela världen. När folk säger att tyskar och svenskar är lika har de nog aldrig riktigt åsyftat tidningsutbudet.
18. En suddig bild på Seattles stora sevärdhet, Space Needle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0