I'm back!

Igår efter en 18 timmar lång resa från Seattle till Seoul med mellanlandning i Taipei kom jag tillbaka "hem". Korea var precis som när jag lämnade det förutom att Dunkin' Donuts vid universitetet har lagt ner så nu måste jag hitta ett nytt ställe där jag kan få en stor kopp bryggkaffe med sojamjölk på fredagmornarna. Jag hade börjat uppskatta den vanan.

Resan gick bra förutom att jag satt bredvid en lätt gapig vietnamesisk tant som var himla peppad på att köpa en limpa lightcigaretter från flygplanets taxfreekatalog vilket gjorde att hon med alla medel försökte meddela personalen sitt köpintresse. Däribland att luta sig liksom över mig för att flaxa med sedlarna i gången samtidigt som hon pekade på cigarettbilden i China Airlines Inflight Magazine.

På vägen mellan Taipei och Seoul satt jag bredvid en mexikansk man som öppet deklararerade sitt förakt mot koreansk mat.

Nu är jag hemma i min minimala etta som trots att jag bott här ett dygn ser ut som jag bott i forever. Oj vad mycket grejer jag har och oj vilken ångest att frakta hem allt detta alternativt göra sig av med delar av bohaget när jag flyttar om fem månader. Ska redan nu börja leta priser på frakt för det här kommer inte att hålla sig inom tjugo kilo. Lita på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0