Besök!




Jag ber om ursäkt för lite dålig uppdatering. Det beror på flera saker, mitt internet har legat nere, blogg.se har haft driftuppehåll och framförallt jag har haft fullt upp med att vara värd! I onsdags kom Patrick på besök. Han ska stanna till 28 februari och förutom att hänga här i Korea så ska vi åka till Japan nästa vecka!

Patrick lyckades pricka in att komma första dagen av tre av det koreanska nyårsfirandet. Det må låta som en fullträff men det var det verkligen inte. Koreanska traditioner firas på följande vis: Stan töms och folk åker hem och äter hos sina släktingar på landet. Inga fyrverkerier, parader eller kollektiva nedräkningar inför det nya året. Ingen Jan Malmsjö och ring klocka ring. Bara äta väldigt mycket mat tillsammans. Imorgon ska saker dock återgå till det normala och affärer och restauranger ska återigen vara öppna.

Hittills har vi hunnit med att gå sightseeing runt campus, varit på en marknad, handlat på Koreas motsvarighet till Maxi, ätit god koreansk mat och idag ska vi ner till Myong-dong. Seouls motsvarighet till typ Drottninggatan. Där måste väl ändå kommersen vinna över traditionen. Hoppas det åtminstone.

 

1. Patrick fotade lite stenskulpturer på campus
2. Vi var och åt på ett ställe där man grillar sitt eget kött
3. Igår åt vi pa-djan och en het nudelgryta med skaldjur
4. Jag äter pa-djan. Sååå gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0