Och helgen var bra och så?

image468


Ja synd att klaga. Förutom att min lilla förkylning håller i sig. Å andra sidan kan det vara ett tecken från ovan på att jag inte ska komma hem så sent på kvällarna (mornarna) utan vara en duktig student som sitter och pluggar på biblan klockan 9 på morgonen; för det har jag nämligen gjort den här helgen. Fredag åkte jag hem tidigt från Hongdae och skippade klubbarna för en god natts sömn. Både lördagen och söndagen har tillbringats på biblan.

Lördagskvällen fortsatte sedan tillsammans med Clém och en smarrig bibimbap som åtföljdes av en glass och den irländska filmen Once inne på en DVD-bang. En DVD-bang är ett ställe där man hyr film och ett litet rum där man kollar på filmen på en stor projektorduk med surroundljud. Det kryllar av sådana här i Seoul.

Därefter gick vi till en korridorsfest hos några utbytesstudenter. Det var roligt.

Idag har jag pluggat och nu på kvällen har jag ätit söndagsmiddag med några av dem som jag tycker allra mest om här i Seoul: Clémence, Sébastien, Yvonne, Eunice och Ji. Det blev koreansk barbecue (åh vad det är gott!). Mycket trevlig och effektiv helg!



1. Fredagkväll på Vinyl med Sébastien...
2. ...och Clém
3. Korridorsfest. Eunice är på väg till en klubb och har klätt sig lite Tecktonick-inspirerat. Tecktonick är stort här.
4. Yvonne äter söndagsmiddag.
Bilden överst: Förlåt min klyscha, men ibland är det faktiskt "nypa sig i armen"-härligt att bo här. Som när det här är ens utsikt när man sitter och pluggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0