Nya glajjor

image482


En gång när jag var ny i Uppsala underdrev jag mitt behov av glasögon för att få vänner. Det funkade men ledde till lite av en kris när det kanske kom fram att jag hade ljugit lite. Hursomhelst, idag skaffade jag nya glasögon här. De kostade 237 kronor inklusive glas och synundersökning. Jag behövde vänta i 20 minuter för att de skulle fixa ihop rätt båge med rätt glas. Jag har också ett koreanskt intyg på att jag fortfarande är astigmatiker och ser skevt.

Jag vet att de på fotot ovan inte ser så annorlunda ut än mina andra, men de är större. Man kan inte titta över glasögonen på de här tror jag.


Kommentarer
Postat av: Jocke

Mycket snygga! Ett tecken i tiden, dessutom. 80-talet smyger sig sakteligen på oss, sticker sin permanentade lugg och sina axelvaddar i ryggen på oss utan att vi ens märker vad som pågår. Ibland tycker vi till och med om det.

Jag står för övrigt fast vid att du inte har något som helst märkbart synfel. Men eftersom du passar så bra i glasögon är det helt okej.

2008-04-23 @ 17:40:56
Postat av: Jimmi

Jag får så sjukt mycket deja vú av den här bilden. Påminner mig lite om alla andra bilder på dig, från 2001 och framåt.

2008-04-25 @ 13:29:14
URL: http://liutas.blogspot.com
Postat av: Shirin

Haha!!! Jag håller med Jimmi!

2008-05-13 @ 20:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0