Jag borde få betalt

image464

Man skulle kunna tycka att jag borde få betalt av den koreanska staten så mycket jag exponerar Korea genom att fota allt som är fint och kul. Jag har dessutom dragit hit åtminstone sex stycken besökare som troligen inte skulle komma hela vägen från Sverige till Seoul för att öka på det här landets BNP om det inte vore för min skull. Eller så kan man tycka att jag borde betala mer än jag gör för att jag kommer hit och får plugga på ett dyrt privat universitet, hänga på typ världens finaste campus, äta tokigt smarrig mat, ta taxi sent hem på kvällarna och besöka frisören ofta för en spottstyver (kan inte bestämma mig om jag älskar eller hatar ordet spottstyver). Att man känner sig så trygg var man än går, att affärerna stänger tidigast klockan 22 på kvällen, att folk är så snälla och att vädret är så behagligt. Bilden ovan är tagen under min väg från mitt koreanskseminarium till biblan.

Annat som händer är att jag är förkyld och att jag nu har bokat resa till Hongkong den 24-27 april. Det ska bli skojigt, skojigt.

Kommentarer
Postat av: Jimmi

Spottstyver är ett bra ord. Go for it!

Spännande att du är i HongKong samtidigt som jag är i Västerås. Slumpen slår till igen.

2008-04-10 @ 15:25:00
URL: http://liutas.blogspot.com
Postat av: Anders M.L.

Spottstyver är ett ganska bra ord. Inte i klass med "understundom", men bättre än godtyckligt östgötskt uttryck.

För övrigt tror jag att du har betalat ganska rätt pris för att åka taxi sent på kvällen, och äta tokigt smarrig mat. Korea verkar riktigt häftigt, men var är din inre neoklassiker?

2008-04-13 @ 17:11:24
URL: http://andersml.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0