Summering 22 september 2007

EHWA-university är ett universitet enbart för kvinnor och området däromkring har anpassat sig efter målgruppen. Unga universitetsstuderande kvinnor med näsa för snygga kläder till hyfsade priser. Jag och Helena (den andra svenskan på universitetet) drog dit igår. Sen åt vi skaldjursgryta till lunch.


Därefter åkte vi till Myong-Dong där jag mötte upp med min gamla liebling-kollega Eva-Marie, nuförtiden pressekreterare åt Lars Leijonborg, och Josefin från globaliseringsrådet. Det var himla roligt att träffa dem, de berättade om sin dagstur till gränsen till Nordkorea och jag berättade grejer om Seoul.

Summering av dagen i korthet:
Antal

Tillsägelser från expediter om att man inte får prova kläderna innan man köper dem: 3
Små ångestattacker över att jag spenderar för mycket cash: 4
Starbucksbesök: 2
Inköpta klädesplagg à 38 kronor styck: 5
Handskak med svenska utbildningsministern: 1

 



1. Helena kollar på kläder 2. Jag dricker kaffe 3. Utsikt från ett ställe där jag, Eva-Marie och Josefin åt.

Kommentarer
Postat av: Patrick

Numera är han ju forsknings- och högskoleminister. Vad som återstår av "utbildning" som inte är skola då är en bra fråga.
Puss!

2007-09-24 @ 01:54:48
Postat av: Eva-Marie

Tack för en supertrevlig kväll! Det var verkligen kul att få se något annat av Seoul än forskningsinstitut, universitet och hotellrum.
Om Patrick saknar någon med titeln utbildningsminister kan jag meddela att den skylten numer är uppskruvad på Jan Björklunds dörr.
//em

2007-09-25 @ 14:02:18
Postat av: Patrick

Well Embla, det visste jag faktiskt. ;)
Det jag undrade var vad som återstår av området utbildning när man plockat ut skola, forskning och högskola... att leda den statliga globaliseringslobbyn? =)

2007-09-27 @ 00:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0