Skämmigt, skämmigt

Klockan är 22:34 och min andra dag på Korea University slutade för en halvtimme sedan. Här finns ingen tid att chilla och ligga på latsidan inte. Har pluggat Corporate finance hela kvällen. Dagen har varit lite upp och ner. Mycket gående fram och tillbaka på campus för att fixa kurslitteratur, kopieringskort, hitta rätt klassrum och massa annat trix. Det gick rätt bra till slut men kanske den största pinsamheten sedan jag kom hit inträffade också just idag.

image61När jag kommer tillbaka till min läseplats efter att ha varit på lektion är mina böcker som jag lämnade där borta och någon annan har tagit min plats. Personen är dock inte där. Jag blir arg och smått panikslagen och springer ut till den coola vaktmästarkillen för att förtvivlat berätta hela grejen. Här kommer man och ska ha sin plats och så sitter någon annan där och inga böcker ligger där och alltså får man göra så? Jag hade ju bokat i datasystemet säger jag förtvivlat medan jag viftar med bekräftelselappen som datorn skriver ut åt en. Först fattar han ingenting. Jag berättar historien två gånger till. Jag (lätt tårögd) säger att böckerna är borta! Jag betalade jättemycket för dem och näe man kan inte bara ta min plats. Killen erbjuder sig att vi kan kolla övervakningskamerorna och jag pekar mot salen och säger att vi kan ta en runda där inne och se om plats- och boktjyven har lagt dem någonstans. Det är då han tittar först på salen och sedan på min bekräftelselapp och säger: Men det där är inte din sal. Jaaajaa, fyra identiska salar. Det är inte så himla lätt!


Kommentarer
Postat av: Patrick

<3

2007-09-05 @ 11:29:43
Postat av: Patrick

Förra kommentaren skulle vara en sån här: < 3
men utan mellanslaget.

2007-09-05 @ 11:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0