KUBA-fest

image59

Igår kväll var det KUBA-party. Alla utbytesstudenter bjöds in att partaja med sina buddies. Partyt inleddes med att vi kollektivt spisade lite koreansk kultur på ett torg på campus. Koreanska ungdomar i traditionella dräkter spelade trumma och dansade i ring. Det var jättebra, de första fem minuterna. Efter en halvtimme började det bli lite ja... enformigt. Alltså trummandet kunde jag stått ut med, men ledaren i gänget spelade liksom sån där liten mat-gongong. Det lät som om hon spelade på ett kastrullock. Och hon var duktig och spelade så det glödde men... det lät väl inte super.

Sen kom ett råcoolt Tae kwon do-gäng och började kickas. Om jag hade haft en plan på att utöva Tae kwon do här (och faktiskt få högskolepoäng för det) så hade de krossats nu. Jag har dock aldrigt haft några sådana planer. Visst, jag har hört argumenten: Man lär sig landa mjukt, man är beredd, men njae. Beredd på att få en uppkickad fot en tum från näsbenet för att i nästa sekund kastas över axeln på sin kombatant? Om det nu var så att de här tae kwon do-människorna hade strategier för att ramla utan att skadas så tycker jag att strategin Landa på svanskotan är en klart dålig strategi.
 
Festen ja... den hölls i källaren på studentkåren som stängt av sin luftkonditionering. Ljussättningen var "dagsljus". Maten var köpt på Homeplus och det serverades risbrännvin till. Risbrännvin smakar som en blandning av baileys och vitt vin om man ska ska vara snäll eller som en blandning av ättika och lättmjölk om man ska vara taskig. Vi hade iallafall himla roligt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0