Plugg, plugg, plugg

image121


Efter KoYon-games har det blivit plugg, plugg, plugg för att komma i kapp. För att man inte ska söla och "unna sig" en ledig helg bara sådär så har en massa lärare lagt prov och inlämningsuppgifter precis efter helgen. Igår blev det 15 timmar sammanlagt pluggande. I söndags drack jag 1,5 liter starkt kaffe. I natt satt jag uppe och med hjälp av min mycket snälla pappa lyckades jag faktiskt fixa ett par snygga ekvationer att lämna in på dagens financial managment homework. Tack pappa!

Idag efter första lektionen lugnade den akuta pluggstressen ner sig och gick jag hem och sov på lunchrasten och gick till gymmet efter koreanskan och pluggade bara lite. Busigt va? Har nog ändå kommit fram till att:
1. Min enda chans att få bra betyg och därmed kanske ha en minimal möjlighet att få ett stipendium från universitetet nästa termin är att vara "the outgoing and active scandinavian girl". Ställa mycket frågor, sitta långt fram och dra mycket egna resonemang om vad vissa beslut får för konsekvenser. Jag kan liksom aldrig tävla mot koreanerna i ekvationer.
2. Inte välja så svåra kurser nästa termin utan satsa på utbytesstudentlivet lite mera och kanske skaffa mig ett extrajobb. Lovisa gav mig kloka råd om att man faktiskt måste få vara utbytesstudent. Hoppas bara CSN fattar det också.

Ps. På bilden ser man ett typiskt koreanskt starbuckskoncept. När det är lite tomt i caféet brukar personalen ge en liten mugg med något de vill promota. I söndags var det mocha frappuccino.

Kommentarer
Postat av: Benji

Du måste prova mocha frappuccino med hallonsmak, om de nu har samma grejer där som i staterna. Helt underbart och en stor kostar säkert bara en fjärdedel av en nordkoreansk tjänstemans månadslön!

2007-10-12 @ 17:07:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0