Nothing much

Här händer knappast så världsomvälvande saker att de gör sig värda ett eget dagboksinlägg. I Burma dödas munkar och någon timme härifrån träffas Nordkorea och Sydkoreas ledare vilket är mycket sällsynt. Hemma hos mig på 137-78 Jegi-Dong märks inte de asiatiska oroligheterna av särskilt mycket. Här är dock några nyheter:

- Mitt studentboende har öppnat ett ambitiöst café¨på bottenvåningen. Frukosten där är DYR med koreanska mått mätt så jag har inte skrivit upp mig för att äta frulle där varje dag. Varje lördag har jag dock lyxat till det och beställt 28 kronors brunch. Återkommer om kvalitet och utbud.

- Har skaffat mig ett gymkort och börjat träna på Hana Square gym som är gymet på ingenjörernas campus. Nytt fräscht och trevligt. Man får till och med låna kläder där.

- Jag har förstått att det här med masspel och publikkonster inte är enbart en nordkoreansk företeelser. Ända sedan jag började i hettan i slutet av augusti har jag varje dag hört hur man under flera timmar övar trummor, ramsor och sånger för att heja på skolans idrottslag. I helgen når allt sin kulmen när mitt universitet möter Yonsei university för en duell i en massa sporter. Återkommer om det också. 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0