Kvällsfika



Här sitter jag och...

1. Firar att jag fick 96 av 100 på mitt koreanskprov (skryt, skryt, skryt)
2. Sörjer att jag aldrig kommer att lära mig valuation (för att det är så förbenat tråkigt och för att jag är puckad),
3. Inser att jag ska vara lycklig om jag har fått 10 av 100 på mitt Financial managment-prov, samt
4. Pluggar amerikansk avtalsrätt. Jag hör konstant min gamla avtalslärare Torbjörn Ingvarsson bevingade uttryck ringande i öronen: Skyll sig! Skrev ni inget avtal med dina särskilda försäkringsvillkor? Skyll sig!  Läste du inte igenom avtalet innan du skrev under fast det rörde det största köpet i hela ditt liv? Skyll sig!

Till fika blev det en koreansk specialitet som är så himla god, det är en lite fiskformad våffla med rödbönsröra, Bungeoppang. Det låter kanske torftigt men oj så gott det är! Man köper det av snälla farbröder i små gatustånd (3 för 500 won/ ca 3,50 svenska kronor)

Igår var jag galet sällskapssjuk så jag hakade på alla ytligt bekanta jag mötte. Jag lärde mig bland annat följande:
1. Inga österrikare kollar på Sound of Music
2. Min australiensiska grannes kärleksbekymmer består
3. Päron och mage heter samma sak på koreanska
4. Tyskar tycker att svenska låter roligt och påminner om deras barndoms semestrar


Kommentarer
Postat av: Storebror

Grattis lillasyster, kul att höra att det gick så bra på provet. Hoppas att det går bra på resten av proven också. Gotta dig nu i dina fiskformade vofflordet det är du värd.
Saknar dig jättemycket.

2007-10-29 @ 18:09:23
Postat av: Patrick

Du är söt!

2007-10-29 @ 20:10:43
Postat av: J

För att vara förlorare av två världskrig tycker jag dom där tyskarna verkar vara lite väl stöddiga.

2007-11-03 @ 10:58:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0