KoYon-games dag 1



image114


Idag var första dagen på den stora idrottsturneringen KoYon-games. Slaget står mellan Koreas mest prestigefyllda privata universitet: Yonsei och Korea university, Jag var och kollade på baseball där vi (Korea uni) krossade Yonsei (eller alltså krossa och krossa är ju svårt att kalla en match som varar i 4,5 timmar och resultatet inte ändras på två timmar). Nåväl det här arrangemanget har egentligen ytterst lite med sport och göra.  Det finns (och nu skojar inte) 34 olika hejarsånger för mitt universitet. Det har varit träning 2 x 5 timmar den här veckan för att folk ska kunna sångerna. Jag missade båda men gjorde så gott jag kunde och efter sex timmars oavbrutet hejande (ja man sitter ALRDIG ner och tittar på matchen) så satt de flesta movsen som en en smäck.
Här finns en video som någon filmat från vår läktare idag (vi är röda, Yonsei är blå). Ibland inser man att Seoul inte ligger så hemskt långt från Pyongjang.

Kommentarer
Postat av: Benji

Varför gör Google reklam för tarmsköljning nedanför det här inlägget? :-)

2007-10-07 @ 17:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0