Jag skaaaa...

Snart kommer uppdateringar från andra dagens KoYon-games. Två dagar med minimalt med plugg och maximalt hejande har dock gjort att jag hamnat framför en enorm pluggklump såhär i början av vecka 41. När jag kommit ur den ska jag se om jag kan förstå hur man lägger upp en liten filmsnutt ifrån hejandet här.
Idag har jag till exempel haft mitt första koreanskaprov. Det var inte superkrångligt även om jag fick 0 rätt på "lyssna och stava"-delen. Jag och dubbelkonsonanterna är inte bästisar...än. Men jag tror att jag lyckades spika verbböjningen så resultatet blir nog ett ok. Nä, nu ska jag fortsätta läsa amerikanska rättsfall om Promissory Estoppel och Statue of Frauds.

Bjussar på lite av mina koreanskakunskaper:

Odi gayo?
Dabangä gayo.
Na då dabangä gayo. Katchii, gapisida.


Vart ska du gå?
Jag ska gå till terummet (ljug, jag ska till pluggrummet här på mitt dorm)
Jag med. Jag hänger på.

Kommentarer
Postat av: Storebror

imponerd av dina kunskaper lillasyster

2007-10-11 @ 16:28:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0