Fredagseftermiddagar är bra grejer

image125
Kyobo books. Här kom en vilt främmande karl fram och ställde frågan:
- Are you an english teacher? You look like one.
Tack för den, säger lärarbarnet.


Fredagseftermiddagen var härlig.
1. Jag lyckades hitta en inte jätteonyttig cheesecakeglass på det lokala konditoriet. Tio minuter kortare på löpbandet och nästan lika god som Baskin Robbins. Nästan .

2. Var tokbusig och bara skippade två timmars plugg och drog till Gangnam två timmare tidigare än planerat. Besökte Kyobo books, världens fetaste bokhandel. Spana bara in den söta loggan. En grafisk profil helt i min smak.

3. Fyndade, förutom den bok jag behövde till M&A-kursen på Kyobo books, två par koftor för 3 000 won styck i en liten affär. 3 000 won är ungefär 23 kronor.

4. Träffade min buddy Syn Young och hennes kollega och åt middag med dem och sedan gick vi på irländsk pub. Ingen riverdance. Nice!

5. Tog en double shot cappuccino på Starbucks med bara Sun Young och bjussade på lite känslomässig rådgivning. När man är långt ifrån Uppsala får man sällan chanser att göra analyser à la "Men han hade ju inte BEHÖVT skicka det där sms:et/säga att du hade fin tröja/titta åt ditt håll/använda samma färg på överstrykningspennan om han INTE var intresserad" alternativt "Du är värd det bästa, strunta i honom". Jag saknar Etti och Shirin. Helt klart. Undrar om de saknar mina snygga analyser och kloka råd. Kanske inte. ;-)

6. Hann med sista tunnelbanan hem.

image126
Ok, den där engelsklärarkomentaren var kanske inte helt tagen ur luften.
Här sitter jag och Sun Young och åter bläckfiskgryta. Sååå gott!


Kommentarer
Postat av: Elina

... Du ser faktiskt ut som en lärare ^^;; Haha!
Bläckfisk? Sweet!

2007-10-14 @ 14:07:52
URL: http://paiko.blogg.se
Postat av: shilly!!!!

Åhhhh!!! Jag saknar dina kommentarer och råd : ( Huggy!

2007-11-17 @ 08:56:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0