Bästa botemedlet mot hemlängtan

De senaste dagarna har varit fyllda med plugg, plugg och plugg, Sakta men säkert och lagom till dagen exakt två månader ifrån att jag kom till Korea slog en riktig attack av hemlängtan till. Jag började storlängta efter svensk höst, svenskt bröd, svenska sura expediter. Jag längtade efter systembolaget och IKEA. Längtade efter en mentalitet där man låter folk man inte känner vara i fred. Där kallprat är ett tecken på osäkerhet inte god uppfostran. Längtade efter ett språk jag förstår. Längtade naturligtvis allra mest efter mina nära och kära. Längtade så efter Patrick.

Beklagade mig för alla som råkade lyssna. Fick lite tips som skulle göra saken bättre. Tips som egentligen mest ökade min Sverigelängtan. Bättre då med Benjamin, som plockade av silkeshandskarna och körde chockterapi. Han skickade den här bilden:

image130

Skärholmen centrum i höstskrud. Här kan man vänta på på bussen.

image131

Här är en bild jag tagit av stadsdelen Gangnam när jag precis klivit av bussen. I love Korea. Tack Benji!

Kommentarer
Postat av: Benji

Jag är inte mycket avundsjuk. Bara en del.

2007-10-22 @ 20:28:27
Postat av: Pappa

I Väckelsång är allt vacker som vanlig, fåglarna sjunger och höstsolen är varm och skön.

För hade vi tåg, men nu har vi också bara bussar.
(jag skickar en bild till dig)

Vi saknar ju bara dig.

Kram Pappa

2007-10-23 @ 19:03:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0