Shopping i Gangnam

image147

I lördags åkte jag och Helena till Gangnam. Mitt främsta mål var att hitta ett par vantar. Jag har nämligen försökt köpa ett par i ungefär en månad nu men när jag frågade efter vantar på ett stort varuhus för några veckor sedan, där de sålde mössor och halsdukar i drivor, tittade butikskvinnan på mig som om jag var totalt tokig. Nej det var det inte säsong för vantar ännu. Därefter har jag inväntat vantsäsongen med stor spänning. Vet inte hur många fina och billiga halsdukar och mössor som jag har sett. Det liksom kryllar av superfynd och jag har väl hoppats att snart ska de stora lastbilarna från vantfabrikerna rulla in till stans marknader, varuhus och småbutiker, men icke. Vantarna är sorgligt frånvarande. Var rätt nära på att köpa ett par svarta herrvantar där jag lätt hade kunnat få in båda händerna i en vante och ha rejält med svängrum kvar i ren desperation. Nu lyckades jag dock hitta ett par helt ok och inte så dyra gråa vantar i lördags.

Jag lyckades också hitta två par skor à 71 kronor paret. Jag har nämligen skämts lite för mina mycket fotriktiga och präktiga svarta snörskor från Sverige. I skolan ska man trippa runt med skor som låter. Koreanska tjejer brukar kommentera mina skor med ett "Oh they look very comfortable" vilket bara är ett snyggare sätt att säga: "Men hej du glömde mysdressen och den urtvättade t-shirten, annars vore din outfit komplett, slappo!" så nu har jag investerat i trippskor jag också. Kände mig genast betydligt mera hemma på business school idag. Tripp, tripp!

Kommentarer
Postat av: Shilly

OMG! Jag beställer härmed två par skor av dig (ballerinaskor, ett par i typ rosa eller lila och ett par svarta). Jag har storlek 36.5. Jag betalar när vi ses hemma! Om du har tid dvs ; )

2007-11-17 @ 09:06:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0