Julafton hela veckan

image180Ojojoj, här bara väller det in paket! Eller ok, väller är väl att ta i, MEN paket nummer två anlände idag. Min mor hade skickat sin årliga julfigur. Mamma köper varje år en tokrolig och bedårande söt julfigur som brukar anlända ungefär då jag är mest uppslukad av tentastress. Alltid en mycket välkommen påminnelse om LEF (=livet efter tentan). I år var det en mycket klämmig liten Lucia som tog i lite sådär för mycket. Mamma hade dessutom tvingat en stackars elev till barnarbete genom att inte själv färglägga sitt julkort utan låta stackars Cornelia, åtta år, sitta säkert efter skoltid och arbeta på julkortet till mig. Ja jag säger då det: När ska barn få vara barn!?! Här kommer dessutom en bekännelse till min mammas alla gamla elever. Det är INTE min mamma som för hand färglägger blomsterkransarna på era individuella sommarlovshälsningar som ni får på varje skolavslutning utan det är JAG och MIN BROR. Bara så ni vet.

Idag råkade jag stöta ihop med delegationen från Uppsala universitet som var på besök här på Korea University. Jag fick till och med ta kort med rektorn. Nu har jag alltså lyckats hamna på bild med båda mina rektorer inom loppet av två veckor. När jag fotades med Korea Universtiy's rektor bar jag dock vikingahjälm. Hur förnedrande är inte det?

Efter att ha färdigställt min integrationplan vid ett poteniellt sammangående mellan Microsoft och Yahoo! drog jag till Insadong och shoppade lite. Nu mina snälla anhöriga kan de flesta av er dessutom andas ut. Jag har inhandlat julklappar till er. Det är några kvar på listan men jag smickrar mig själv med att konstatera att jag även i år har lurat julstressen. När andra står där med panik och svett under dunjackan den 22 december så sitter jag och lackar julklappar. Sånt hinner man nämligen när man lever efter devisen. 80% av julklapparna ska vara klara innan Anna-dagen (9 december). Är jag inte äckligt präktig? 

Ps. Tack mamma för paketet och tack moster Ma som skickade med en liten tomte med stor personlighet.

Kommentarer
Postat av: din moster

mycket präktigt!! kanske tiden räcker till ett grantema i år? förra julen var lite torftig vad gäller tema för granutsmyckning tycker jag. kram

2007-11-24 @ 09:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0