International Student Festival



International Student Festival förlöpte utan några större incidenter. Tyvärr råkade min och Helenas knäck inte riktigt bli knäck utan mera fudge. Seeeg och rinnig och kladdig som tusan. Men smaken var helt utsökt! Ja naturligtvis gjorde vi kulprovet men på något sätt så stelnade knäcken iallafall inte. Vår snälla koreanska hjälpbreda hade köpt vikingahjälmar och ja, jag ställde upp för Sverige. Tycker nog att jag ligger rätt bra till för serafimerorden efter en hel dag i en crazy hjälm. Jag finns nog i ungefär 500 koreanska fotoalbum dessutom. Alla ville posera med folk som såg lite exotiska ut. Stackars Helena drog det kortaste strået och fick bära en svensk folkdräkt som vi lyckades hyra från en maskeradbutik.



1. Den svenska montern. Här kunde man lyssna på Ack Värmeland du sköna. Lära sig säga "Jag heter Inga och jag är en svensk viking", smaka på tre nyanser av brun mat (pepparkakor, köttbullar och knäck), fotas med vikingahjälm och spana in vår snygga ABBA-banderoll. Våra koreanska hjälpbredor hade på eget initiativ fixat banderoll, skrivit ut bilder på statsvapnet och gjort den snygga "Jag älskar dig" skylten.
2. Svenska ambassaden lånade ut snygga planscher.
3. Helena får agera fotomodell.
4. Jag fotas med barn.
5. Mexikanerna vilar sig efter att ha anordnat piñata-lekar (en kille har satt på sig den trasiga piñatan på huvudet)
6. Vi var granne med Österrike (De bjöd på glögg vilket var gott till Annas pepparkakor).
7. Vår andra granne var Malaysia som bjöd på mycket goda bananknytten. Här trummar Daniel (min medresenär från Uppsala) lite på malaysisk trumma.
8. Danmark fick finländsk hjälp med att dekorera sitt bås. Det kallas doping!

Kommentarer
Postat av: Storebror

Så sött du är i vikinghjälm, synd bara att de där Danskarna måste fuska.

2007-11-13 @ 17:16:10
Postat av: Patrick

Jag ser varken Hayek eller Mises hos Österrike. Bakläxa för dem!

2007-11-13 @ 20:43:10
URL: http://wienervalser.blogspot.com
Postat av: Shilly

Hallå! Vem vann då? Kom ihåg Caroline: Jesus loves winners!

2007-11-18 @ 03:22:24
Postat av: Caroline

Kineserna vann. Jag förstod jag inte riktigt varför. Eller om vi säger såhär: Jag förstod inte riktigt hur
omröstningen gick till. Jag tyckte nog att mexikanerna som hade både piñata och Taco-buffé eller fransmännen som hade klätt ut sig till Solkungen och bjöd på crêpes skulle vunnit.

2007-11-18 @ 10:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0