Förberedelser inför International Student Festival

image149

För några veckor sedan blev samtliga utbytesstudenter kallade till ett obligatoriskt informationsmöte inför International Student Festival (ISF). ISF går ut på att man ska göra en monter om sitt land där man visar upp roliga grejer från landet, bjuder på mat, håller tävlingar, spelar musik eller vad tusan man tycker känns lämpligt. Den bästa montern vinner fin-fina priser. På något sätt råkade jag väl säga att jag tyckte att vi kanske borde fundera på att göra som de uppmanade oss och knåpa ihop en Sverigemonter. Mina tre medsvenskar här på universitetet uppvisade en varierande grav av entusiasm, men en var åtminstone sjukt sugen på priserna så ja well vi bestämde oss för att preliminärt anmäla oss och plötsligt blev liksom det här mitt nya projekt som jag något motvilligt men ändå med viss nationell förtjusning har lagt ner en stor del av min svenska själ och rätt mycket tid i. Det har inneburit att skriva ihop en budget (skolan betalar ungefär 1500 spänn i utgifter), mailande och besök på svenska ambassaden, ihopsättande av bildspel, runtkånkande på informationsmaterial om Sverige runt halva Seoul, receptletande, matshopping och idag även knäcklagande. Stackars Helena som överhuvudtaget inte hade ett ord med i laget då vi slutligen bestämde oss för att ställa upp har varit mycket hjälpsam. Likaså Daniels buddy

som liksom lagt ner hela sin person och lite till i det här. Imorgon går festivalen av stapeln. Jag lovar att berätta hur det gick. Hoppas inte för mycket på vinst dock. Tydligen så vann svenskarna förra året.



Bildtexter: 1. Lyckan var gjord när jag lyckades hitta Annas pepparkakor på Lottes internationella matavdelning. Den enda mat de hade från Sverige. 2. En del av materialet från Svenska ambassaden. 3. Sun Young (min buddy) och Daniels buddy hängde med oss till Homeplus för att köpa ingredienser till Swedish meatballs. 4-5. Helena och jag kokar knäck. Ovala knäckformar var tyvärr det bästa Korea kunde erbjuda. Vi ska dela varje knäck i fyra delar för att så många som möjligt av Korea University's studenter ska få smaka på vårt mycket smarriga julgodis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0