En helt vanlig dag

Patrick citerade Belle & Sebastian och sa "Tell me all about your day" så då gjorde jag det. Om ni tycker att jag är pinsamt pretto-wannabe som lyssnar på BBC-podcasts för att försöka verka som att jag är en smart person så vill jag förtydliga att jag mest lyssnar för att försöka förbättra min engelska och inte helt falla in i konglish. Jag kommer snart på mig själv att blanda r och l eller att säga p istället för f. Som några killar som jag ska göra en presentation med om Portfolio theories eller som de säger är Portpolio. Många säger inte heller "if" utan "ip". Dessutom gör de inte så stor skillnad mellan P och B. Kul för utbytesstudenten Fabian eller kort och gott Papian.

Nåväl här kommer min dag:
Snoozade till kl 07.06, gick upp, hade fått mail från Patrick, Lovisa och Benjamin, var i ett litet glädjerus, skrev ett ganska långt mail till Lovisa "Glada Hudik" Lagerwall, försökte leta böcker åt Benjamin, duschade, började plugga inför ett utlovat quiz som skulle gå av stapeln på min Financial managmentklass, åt frukost bestående av sharonfrukt, tofu och solroskärnor, pratade lite med australiensiskan, fick min dagliga blick av total avsky från städerskan (Varför hatar hon just mig? Jag är mest ordningsam här), pluggade lite till, gick till campus (nu var klockan ca 09:58), köpte strongly brewed coffee och två stycken juice för att hålla mig vaken under lektionen (jag brukar ofta råka slumra till), lektionen började, inget quiz, fattade totalt teorier om effektiva marknader, fattade absolut inget av squared deviation, förstod till ungefär hälften teorier om arithmetic och geometric mean, behövde bara en juice.

Klockan 12 träffade jag Helena, Daniel och Daniels buddy för att planera Sverigemontern inför måndagens International Festival, åt lunch med dem på Para (tonfiskkimbap och iced americano efter maten totalt 19 svenska kronor), hade 75 minuter koreanska (kort pass), lärde mig att säga "Var snäll och låna mig ditt lexikon" och "Sväng höger vid Starbucks", gick till biblan och pluggade lite financial managment och klockan på koreanska, läste DN och SvD på nätet och lyssnade på Maia Hirasawa på min i-pod, åt kvällsmat (stark bläckfiskröra, en skål groddar och en skål gurksallad totalt 12 svenska kronor).

Gick mot gymmet och köpte mig två fiskvåfflor som jag klämde på vägen dit samtidigt som jag lyssnade på podversionen av Lantz i P1, var på gymmet och körde hårda passet, klar efter ungefär 1 timme och 20 minuter då hade jag dessutom hunnit se hela BBC:s sportsändning och ett koreanskt nyhetsprogram om priset på kinakål medan jag betade av löpbandet. Duschade, lyssnade på podversionen av BBC:s juridikprogram "Law in action" på hemvägen, det handlade om debatten kring giftinjektioner vid dödsstraff, blev mycket illamående och hatade dödsstraffet ännu mer av ren och skär äckelfaktor ("Vi lyckades inte hitta en ven i armen på killen med 64 i IQ som vi skulle avrätta så vi fick Börja Om Från Början och det fungerade inte heller så vi Stack Honom I Nacken. Det är inte säkert att Bedövningen hade satt i men Förlamningsgiftet hade gjort det så han dog en Plågsam Död men var Förlamad samtidigt").

Kom hem, läste mina mail, började kolla på hotell inför Japanresan, snodde ihop ett bildspel om Sverige till Internationella festivalen, mailade mamma för att be om lussekattrecept utan kesella i, slog upp vad jäst heter på koreanska, insåg att vi troligen kommer att få använda jäst som man använder för att göra risbrännvin till lussekatterna om det inte finns vanlig på stormarknaden, skrev den här redogörelsen, nu ska jag borsta tänderna och sedan gå och lägga mig. Imorgon ska jag se någon slags koreansk "play". Har ingen aning om vad det innebär mer än att vi får ledigt från tre timmar-blocket med koreanska. Låter finfint för jag har inte hunnit plugga så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0