Blandade bilder



1. Ny mössa
2. I torsdags var vi på någon slags show som var gjord av utländska studenter som studerar koreanska. Jag fattade inte så mycket. Skolan har en snygg lokal för konserter åtminstone.
3. Såhär är det på många koreanska caféer. Man tar en liten tång och en liten bricka och plockar ihop de bakverk man vill äta. Tyvärr plockade jag Seouls torraste muffin.
4. På gatan kan man köpa rostade kastanjer. Jag älskar stadsdelen Jogno men det beror väl mest på mitt höghus-intresse
5. Wiii! Här åkte jag upp i en av Seouls mest kända skyskrapor och tittade ner.



6. Fredagkväll med grabbarna. Nguyen från Kentucky och Fairley från Amsterdam.
7. Ny väska. 75 kronor.
8. De här chokladkexen är populära i Korea och idag är det deras dag. 11/11 anses nämligen påminna om pinnarnas form. Då ska man ge sådana här till sin käraste, men eftersom P befunnit sig på ett flygplan över Atlanten under dagen har jag gett dem till folk som har hjälpt till med ISF-förberedelserna och om någon har kollat konstigt har jag bara gett dem "I'm a foreginer"-blicken. Jag brukade ge alla hjärtansdagkort till alla möjliga utan den minsta baktanke förr i tiden och nu gör jag samma sak med chokladpinnens dag. Det är ju vi som inte får pussas  och hålla någon i handen som behöver en chokladpinne allra mest.
9. Starbucks julsäsong har börjat!
10. Igår (lördag) bjöd världens bästa taiwanesiskor, Yvonne och Jackie på supergod middag . Tyvärr fotade jag innan all mat var framme på bordet.



11. Här, på Café Bohemia, gör de Koreas godaste kaffe. De är till och med mer kaffenördar än Hugos i Uppsala och det där espressostället vid Tegnérlunden i Stockholm.
12. Den första ge blod rädda liv skylten som inte gett mig svimkänsla. Den värsta skylten för blodrädda är Södertappen i Stockholm som har droppande blod i neon. Uuuu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0