Terminsslut


1. Min gata. 2. Universitetet i vinterskrud 3. Nguyen i förgrunden och koreanskaläraren spexar i bakgrunden 4. Jag och Keri från Hawaii på avskedsmiddag (Åh herregud vad jag börjar få min mammas rekorderliga fotomin) 5. Min koreanskalärare igen, till vänster. 6. Danielle från Philadelphia (eller Philly, som man säger) ska vara kvar även nästa termin. Hon sjunger jättefint och klär sig alltid snyggt och välmatchat. 7. Förberedelser inför slutfotografering i min andra koreanskakurs.

Nu är tre av fyra finals avklarade. På fredag stundar International economics-tenta och på tisdag är det deadline för en hemtenta-aktig finansieringsuppgift. Men annars är jag fri. Proven har hittills gått helt ok. Inte strålande men inget rejält misslyckande heller. Sen väntar några hektiska dagar då jag ska hinna bli klar med de sista julklappsinköpen, hinna packa, flytta, dokumentera ett presidentval, planera det sista inför USA-resan och framförallt säga hejdå till alla härliga människor som bara var här för en termin. Däribland Nguyen som kommit bli en av mina närmaste kompisar här. Han kommer från Kentucky och är som man skulle säga i Frankrike "hyper-sympha"! Direktöversatt, hypersympatisk. Han har hjälpt mig massor när det känns krångligt med ekonomin och jag har förhoppningsvis kunnat bistå lite med koreanskan.
Sorgligt var det också att säga hej då till min härliga koreanskalärare InHae. Förra veckan hade vi avskedsmiddag och hon sa fina ord om alla i klassen. Det var rörande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0