Sista kvällen i Korea på läääänge

image217

Jaha nu sitter jag här i mitt ganska tomma studentrum på mitt dormitory eftersom jag idag har flyttat in det mesta av mina tillhörigheter i mitt nya boende. Det är en helt egen lägenhet. Visserligen pytteliten, men hey det här är Korea! Att det här är Korea insåg jag också när jag kom dit idag och tände den fruktansvärt deprimerade belysningen som är standard i alla koreanska bostäder. EN taklampa får agera ljuskälla för hela rummet, men ibland är man påhittig! Min splitternya fläkt (jag är första hyresgästen i min lägenhet) har en mycket stämningsfull lampa.

Att skaffa lägenheten var ett rejält äventyr. Jag fick stor hjälp av Yieng, min kinesiska kompis som pratar flytande koreanska, och en vilt främmande man som tyckte att jag behövde hjälp. Han kunde allt om koreanska hyresförhandlingar och jag insåg rätt snabbt att när en koreansk hyresvärd säger "Det är omöjligt" eller "Det går aldrig" så betyder det "nja... kanske" och med lite fjäsk och mycket trugande så kan det bli ett ja. Efter att jag fick nycklarna gick Yieng och jag ut och firade med nudlar och potatispannkaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0