Julshopping

image204

Idag drog jag och Helena på en nio timmar lång tur i vår fantastiska hemstad och fixade de sista julklapparna. Hann med några julklappar till oss själva också, men hey det förtjänar vi efter vårt hårda slit med alla finals.


1. Stadig lunch krävs när man ska shoppa. Nudelsoppa är smarr!
2. Kolla vad vi hittade! Marks & Spencer!!!
3. Jag gjorde mitt planerade småbyxinköp. Fel färg, fel storlek, RÄTT affär!
4. Efter många timmar kom vi till Insadong, till Sszamie Market vilket är en inomhus/utomhusmarknad med modernt hantverk och design. Som en mer sofistikerad och mindre svett- och maskrosvinsdoftande version av marknaden Street vid Hornstull där miljöpartiets kärntrupp varje helg fyndar batik och latinamerikanska smycken till tonerna av alternativ reggae.
5. Vi åt middag (bibimbap) på den här söta restaurangen.
6. Menyn
7. Baskin Robbins jultårtor. Visst är de bedårande!
6. Jag köpte jättefint julpapper att slå in mina presenter med. Problemet är bara att det är tjockt och helt totalt olämpligt att ens komma nära en julklapp. Det krävdes en herrans massa tejpande på Jimmis julklapp innan beslutet att bara strunta i inslagningen just nu eftersom jag ändå inte har något paketsnöre eftersom det här landet måste ha förbjudit saluförandet av paketsnöre så... jag får väl panikinslå alla klappar den 23 och helt sonika strunta i lackandet. Christoffers paket slog jag in i resterna av en papperspåse, sen klistrade jag på klistermärken och gjorde fint. Sen insåg jag att det finns ingen chans i världen att renens nos kommer att palla en flygresa så jag visar härmed Rudolf innan flygresan och nedpackningen i min resväska. Håll till godo min käre storebror.
7. Baskin Robbins julklädsel. Är de inte söta?
8. Bild från Sszamie.
9. Heinikens julgran. Byggd av hundratals ölflaskor.
10. Hurra! Ett pepparkakshus!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack kära syster för en väldigt fint inslagen julklapp, så kul att ni hittade Mark & Spencer. Det var en fin julgran Hiniken hade byggt. SAKNAR DIG JÄTTEMYCKET, nu vill jag att du kommer hem med en gång. /Storebror

2007-12-17 @ 21:06:31
Postat av: din moster

jag tycker också att det är tid för dig att komma hem nu. ha en bra resa hem så ses vi på julafton. kram från din moster.

2007-12-18 @ 07:59:26
Postat av: mamma

Jag vill väl också att du ska komma hem. Längtar jättemycket efter dig lilla hjärtat.

kram
mum

2007-12-18 @ 14:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0