Hej då så länge

Har kommit ännu längre i packningen och flyttstädningen. Ikväll klockan 19:45 lokal tid (11:45 i Sverige) går mitt flyg till Hongkong därifrån åker jag till London och landar på Arlanda imorgon (20 december) klockan 10:45. 23 timmar är en rätt präktig resa men jag hoppas stort på snaskig underhållning i form av kinesiska såpor och amerikanska nöjesprogram.

Min stora oro nu är att jag antagligen har sjuukt mycket övervikt i bagaget. Minimerade verkligen packningen så långt det var möjligt men det skulle ju med rätt många julklappar och sånt så väskan är TUNG. Håll tummarna för att det går bra! Har checkat in online nu bara för att vara den ultimata resenären så att de inte ska mucka.

Ska också försöka vara på flygplatsen i löjligt god tid så att jag hinner väga väskan och försöka skicka överflödigt bagage med post eller nåt. Flygbussen går med 20-40 minuters intervaller står det på skylten. Tack för den informationen. Tänk om man måste vänta i 37 minuter på en iskall busshållsplats. Jag kommer att få krupp. Att vänta på flygplatser är väl inte heller jätteupphetsande. Till skillnad från alla andra människor i hela världen tycker jag inte att Hugh Grants prime minister-karaktär i Love Actually är så mycket att hänga i julgranen och jag tycker därför inte heller att hans sentimentala och totalt osannolika citat om hur han älskar flygplatser för att det är där man möts bla bla är så himla sant och träffande. Flygplatser är väl mest platser där man äter snordyra och ganska oapptitliga inplastade trekantssmörgåsar, ser fransmän shoppa Longchamps-väskor och tyskar som dricker öl för 100 kronor glaset (men hey man får ju en lite plastmugg med nötter till) samt hysteriskt packar om sina väskor.

Jag kommer tillbaka till Korea den 31 januari efter tre veckor i Sverige och drygt tre veckor i USA. Kommer nog sakna Korea rätt mycket, men jag tänker mig att det kommer att gå rätt bra att döva saknaden med lussekatter, naturell yoghurt och julklappsrim.

Ps. Idag är det presidentval i Korea. Det är lite att välja mellan en Douche och en Turd men vi får väl se. Har en hög med dagstidningar som ska plöjas idag för att få lite mer slutlig koll på vem jag skulle lagt min röst på om jag vore koreansk medborgare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0