Blandade bilder



image200

Min avskedspresent från Etti, det finlandssvenska fåret Kloka Klara (tillverkat av Ettis mamma), satt och läste sydkoreanska Harper's Bazaar i veckan. Klara uppskattar de lite längre artiklarna framför den mer snuttifierade, tingeltangel-kändisjournalistiken som har blivit så hiiiiimla vanlig.

image201

10 000-kronors frågan: Kommer jag sakna Helena nästa termin? Svar: Ja. Enormt.
Det är så himla härligt att då och då få prata med någon på sitt modersmål och att få kläcka ur sig frasen: "Så skulle vi ju aaaaaldrig göra i Sverige". Helena är dessutom mästare på att imitera koreansk förvåning. Den kan inte beskrivas, den måste bara upplevas.

image202

Kim- You Hyon är Nguyens buddy och går också under smeknamnet "Cube" vilket är ett konglish smeknamn som betyder "Cute baby" och han är verkligen gruppens lilla bebis. Alla får sådana himla storasyskonkänslor för You. Här sitter han och håller i en DVD som vi fick med bilder från alla KUBA-aktiviteter.

image203

Koreansk presidentvalskampanj. Jag tror inte att det här konceptet skulle funka i Sverige. Å andra sidan vad vet jag om partiombudsmännens "spirit fingers". Svenska valarbetare kanske bara lääängtar efter att få komma ut ur valstugan och kasta sig in i ett fartigt sång- och dansnummer om tillväxt och maxtaxa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0