Noraebang

image50Nu har jag haft premiär för det mest asiatiska sättet att partaja som finns. Jag har varit på ett noraebang. Ett ställe dit man drar med sig ett gäng kompisar, hyr ett rum för en timme eller så och sjunger karaoke för varanda. Eftersom vi gick dit med våra Seoul-guider vad gäller koreanskt partajande, en korean och en venuzelansk amerikan som bott i Seoul i många år, så blev det många koreanska sånger och jag passade på att memorera alfabetet ännu lite mer. Jag har till exempel fått höra koreansk gangsta' rap. Den visade sig dock inte handlade så mycket om sådant som gangsta' rap brukar handla om (knark, blingbling och kvinnliga kroppsdelar) utan mer om det som alla koreanska sånger handlar om. Kärlek. Antingen lycklig eller olycklig. Först var jag mycket tveksam till att greppa micken och dra av en låt men till slut klämde jag i ganska friskt (det ska tilläggas att noraebang är alkoholfria tillställningar) i Take me out med Franz Ferdinand.

På bilden Philip från Berlin som sjunger Billie Jean.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0