Mer bibimbab...

image14Igår åt vi bibimbab och kimchi igen. Det var väldigt gott även om jag är så himla vek när det gäller riktigt stark mat. Jag satt där lite fåordig och kämpade mot "alldeles-för-stark-mat-gråten". Alltså när ögonen ofrivilligt tåras av att det liksom brinner i munnen. Jag vet att man inte ska dricka vatten om man äter starkt för det gör bara saken värre (ungefär som att slicka sig runt munnen när läpparna är nariga). Om någon har ett tips på vad som fungerar bra för att vänja sig vid stark mat är det bara att höra av sig. Och nej. Jag tänker inte dricka mjölk till maten, då sitter jag hellre med tårfyllda ögon och ser lite svår ut.

Kommentarer
Postat av: Philip

Hej du
Bröd är en bra idé om man är kryddsvag och ändå vill verka lite sval.
Lycka till och ha det fantastiskt i asien.

2007-08-19 @ 23:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0