Dagboksansteckning i luften (publicerad i efterhand)

Befinner mig just nu 10 120 meter ovanför marken, 1674 km från Hong Kong. Där nere någonstans finns Lanzhou, centrala Kina. Klockan är 5.00 i Sverige men redan 11.00 i HongKong. Vi är framme om 2,5 timme. Allt det här vet jag inte på grund av någon slags inre kompass utanför att jag gått ifrån movie-mode på min lilla TV-skärm i stolsryggen framför till GPS-mode vilket jag verkar vara ensam om att uppskatta här på planet. image18Alla andra tycker att hårdkokt Honkong-aktion eller dokumentärer om Nick och Aaron Carter textade på kantonesiska är en höjdare. Nåväl, jag har också konsumerat lite skräp-TV med kantonesiska subtitles. Hollywoods värsta mammor och Hollywoods värsta skilsmässor. Förvånansvärt nog var det tämligen ofta som personerna i den ena även förekom i den andra. Britney Spears är både en dålig mamma och blev rejält krävd på cash efter skilsmässan från K-fed. Sånt man lär sig av E!-channel. Liksom att Neil Diamond unnade sin fru vartenda öre av den hälft av hans förmögenhet som hon roffade åt sig. Eller att Paul McCartney inte skrev något äktenskapsförord innan han gifte om sig. Hahahaha. Loosigt. (Nu kom min urtrevliga steward förbi och gav mig en våtservett, jag såg kanske ut att behöva en). Jag sitter närmast fönstret, sedan är det en tom stol image17och sedan en tjej från Hongkong (antar jag). Jag tror att hon från början tänkte: ?Ahaa, we could be friends? (nu fick jag äppeljuice av stewarden, helt oprovocerat). Hon hjälpte mig upp med min lite för tunga väska och höll på att få den på sig (jag fick den på läppen när jag skulle hiva upp den på planet till London). Sedan dess har hon inte sagt så mycket och jag antar att det beror på att hon har insett att jag är kusinen från landet som måste prova alla funktioner, testa allt man blir erbjuden. Jag sitter bl.a. och sparar på lite torkad Guava som de delade ut tidigare. Jag har dessutom fotat alla grejer som delats ut som jag tyckt varit roliga (vilket är en hel del). Vi fick till exempel ett litet kit som bland annat innehöll ett par mjuka sockar. Hur fint är inte det?

 

Min stolsgranne har dessutom hunnit klämma en stor del av sista Harry Potter-boken. Nu sitter hon och kollar på Hongkongs motsvarighet till MTV. I smyg så anar jag att hon är lite förtjust i en av killarna i färgglad sportjacka som just nu blir intervjuad. Hon ler ett belåtet leende så fort han säger något.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0