Andra dagen på Korea uni. del 1

Nu är klockan 17:23 lokal tid och jag sitter och fixar lite innan jag ska iväg på middag med min grupp. Det krockar faktiskt med huspartyt här på Crimson house. Ska försöka kila iväg så att jag hinner på båda så att folket här på Crimson house inte surar. Träffade en udda men trevlig rödhårig kille ifrån London som heter Will som bor här i övrigt känner jag bara Soo Ryun här och en österrikare som jag tyvärr glömt namnet på. Om någon vecka flyttar fler in här. En kille från Frankrike och en tjej från Finland.

 

Har träffat båda svenskarna nu. De är jättetrevliga. Tydligen ska det komma en tjej från Växjö universitet hit också, men jag har åtminstone inte sett henne.

 

Idag var vi på en workshop i hur man beter sig i Seoul. Intressant, minst sagt. Jag råkade dessutom sitta på tönt-pluggis-platsen längst fram i skolbänkar à la amerikansk highschoolfilm (bordet och stolen satt ihop). Läraren var den blekaste man som Kanada kunde uppbåda. Han är någon slags viktig person på internationella kansliet. Man kan se en bild här. Först tror man att bilden bara består av koreaner men sen inser man? där är han! Kanadas blekaste man. Nåväl han var väldigt sympatisk och kunnig och hade bott i Seoul i 3 år. Hans namn låter som något från Harry Potter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0