2 veckor kvar...

När jag precis insåg att det bara är två veckor kvar tills jag åker började resfebern göra sig lite påmind. Huuu.
Kort statusuppdatering: På bostadsfronten intet nytt. Funderar på att maila internationella kansliet och kolla hur det går men eftersom deras senaste mail hade ett, visserligen väldigt koreanskt artigt, budskap som ungefär löd: "Don't mail us. We'll mail you" så vill jag ju inte börja komma och störa dem när de säkert sitter och sliter sitt hår efter att hitta någonstans för mig att bo.

Jag har inte heller fått reda på vem min KUBA (Korea University Buddy Assitance) är. En KU-buddy är en inhemsk student som ska hjälpa en till rätta och vara rar mot en när man kommer till Seoul. När man skulle ansöka var man tvungen att definera sig som antingen "Outgoing and active" eller "Calm and quiet" eller egentligen stod det "Calm and quite" men som den stora språkbegåvning jag är insåg jag nog att de nog inte menade att man var "lugn och ganska" eller "lugn och alldeles" eller "lugn och helt och hållet". Eller tänk om det var så att man skulle fylla i fortsättningen? "I am calm and quite..." Då skulle jag fyllt i "I am calm and quite choppy" så skulle de få mycket att göra för att hitta någon som matchade.

Men jag gjorde inte det utan jag fyllde i "Outgoing and active" eftersom jag misstänker att det värsta man kan få göra som "outgoing and active" är att få hänga med till en sydkoreansk motsvarighet till Harry's och kolla på amerikansk fotboll medan en "Calm and quiet"-person säkert får följa med på workshops i origami och är det något jag inte är bra på är det att vika papperstranor.

Annars händer det inte så mycket i Korea-väg just nu. Jag åker på kongress på onsdag och kommer hem på söndag och under den tiden så kommer jag nog inte skriva så mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0