17 dagar kvar

Jag har dyrt och heligt lovat mig själv att aldrig skaffa en blogg. Så det här är ingen blogg utan bara ett sätt att visa min mamma, pappa, Anna och Emma och någon till vad jag gör på dagarna (att jag inte tar knark eller skolkar från lektioner). Det var Patricks idé dessutom. Jag kunde visserligen skaffat mig en resedagbok på resedagboken.se men det känns inte riktigt bra. Göran har redan gjort den grejen dessutom. Den som kallar det här för en blogg får stryk.

Igår fick jag ett snällt brev från kvinnan på internationella kansliet att hon letar med ljus och lykta efter bostad till mig. I förrgår fick jag ett mail från en kille som jag inte vill skriva ut namnet på eftersom jag är tämligen säker på att han är en sån där person som googlar sitt eget namn varje morgon. Killen, som kommer från Kanada, är klämmigt utbytesstudentkäck och inleder ofta sina inlägg på facebookgruppens virtuella "wall" med uttryck som "Hey guys" och klämmer inte sällan i med ett "I'm so pumped". Well, den där facebookgruppen för KU-studenter är verkligen till för att alla ska kunna skriva om hur HÄRLIGT och FANTASTISKT det är att vara utbytesstudent.

Nu vet jag en till som inte fått ett rum på universitetets boende utan fått plats "off-campus". Det kanske blir hon och jag som får dela rum någonstans. Jag vet att det här är taskigt men blir man inte lite nervös när det är en amerikansk korean från Virigina Tech?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0